Bijna een jaar lang hebben ze eraan gewerkt: het profielwerkstuk. De examenleerlingen presenteerden vol trots op dinsdag 16 februari het onderzoek waarmee ze weer een stukje van hun tijd op de middelbare school afsluiten. Dit jaar kon er helaas geen PWS-avond plaatsvinden, maar er werd overdag een klein feestje van gemaakt! In lokalen door de hele school werden gedurende de dag coronaproof presentaties gegeven. Leerlingen hadden een poster gemaakt met daarop hun belangrijkste bevindingen, vaak creatief uitgebeeld! Tal van onderwerpen werden dit schooljaar gekozen: leven op Mars, het meten van lichtsnelheid, racisme in Amerika, PTSS in Engelse literatuur, taalontwikkeling van kinderen, kunstmatige intelligentie, de prijs van (on)gezond voedsel, aardbevingbestendig bouwen, de rol van gisten bij voedsel, slaaptekort, de invloed van suiker op de hersenen en de kaapvaart van de WIC. Enkele reacties van leerlingen na afloop:

”Ik vond dat er een ontspannen sfeer was op de PWS-dag. Het presenteren voor kleine groepjes beviel me goed. Verder vond ik het heel leuk om van meerdere groepjes te zien waar ze al die tijd mee bezig zijn geweest.” – Mare

”Het presenteren van meerdere keren voor kleinere groepjes zorgde ervoor dat het een stuk minder stressvol was dan sommige andere presentaties, omdat je vaker kan oefenen en er minder mensen zijn.” – Mariska┬á

”Met het publiek spelen tijdens de presentaties ging vlekkeloos en ik was verbaasd hoe interessant de andere profielwerkstukken waren. Al met al, was het een bijzonder leuke en opstekende dag” – Ruben